LIVETS LIV

 
Allt jag har fokuserat på de senaste månaderna är RESA RESA RESA. Jag vill bara lämna landet nu på en gång. Ta en weekend i Paris, lära mig att surfa i Bali, klappa tigrar i Thailand, åka på safari i Zanzibar, resa jorden runt. Det finns så mycket jag vill göra, så mycket jag vill se och upptäcka. Just nu fokuserar jag på resan i sommar med mina bästa vänner. Två veckor av avkoppling, sol, bad och en hel del firande av livets liv. Jag vill passa på att göra allt jag vill innan jag inte kan göra det längre. Jag vill ta en spontanresa ner till Barcelona och festa i några dagar. Leva på god mat och vin. Jag vill åka till Afrika och göra skillnad. Volontärarbeta för djuren och människan. Jag vill båtluffa mellan Greklands alla öar. Dricka Mythos och dansa natten lång. Det är så mycket jag vill hinna med när jag kan göra allt. Jag vill inte sitta och tänka tillbaka när jag är äldre på de saker jag inte gjorde. Jag vill tänka tillbaka på alla sjuka och häftiga upplevelser jag har lyckats fånga på mitt minne under mitt liv. Jag vill tänka tillbaka på allt jag har sett, gjort, upplevt. Tänka tillbaka till de gånger man har tänkt undra va mamma kommer säga och skratta för att man gjorde det. Jag vill tacka ja till livet. Uppleva livets liv och leva. Leva hela vägen ut till fingerspetsarna. Helvete va jag ska leva mitt liv. Jag ska älska livet och allt som är framför mig. Jag ska unna mig en spontanresa vart jag vill. Göra av med massvis av pengar på gott vin och god mat. Jag ska dansa under fullmånen på en strand i Thailand med tusentals andra. Jag ska känna sanden mellan tårna och andas in saltvattensbrisen. Jag ska känna den där varma och sträva pälsen från en tiger mot handflatan. För jag ska lämna landet. Inte för gott. Men jag ska resa. Jag ska leva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0