BEKÄNNELSER

 
♥ Jag är extremt sockerberoende och har varit det sen en par år tillbaka. Nu har jag inte ätit godis på drygt en vecka och känner sån sjuk abstinens att jag inte vet vad. De första tre dagarna var värst dock, då är jag upp allt.... Alltså jag menar verkligen allt från havregryn till spenatblad till sju liter vatten. Allt för att hålla mig borta från sockret haha. 
 
♥ När jag var liten ville jag verkligen bli arkeolog. Brukade gå ut i skogen och låtsas att jag var med i ett naturprogram, pratade med mig själv och berättade för mina "tittare" vad jag skulle gräva fram och leta efter. Minns en gång när jag hittade ett gammalt fårhuvud och blev helt till mig. Då skrek jag till mina "tittare" att jag hade fyndat, den här gången hade vi lyckats. Haha. 
 
♥ Tycker att onaturliga saker som inte går att förklara är så intressant. Såsom allt från övernaturliga saker till spöken och likande - sånt som forskare inte kan förklara. Gillar även hemskheter som morutredningar och likande. Älskar (okej kanske inte älskar) upplagor med "sveriges värsta mordutredningar" eller dylikt. Tycker det är häftigt hur mycket poliser och myndigheter kan ta redo på och luska fram. 
 
♥ Jag har helt klart fått bebissjukan. Av alla dom bloggar jag läser är väl tio av dom mammabloggar. Tycker det är så mysigt att läsa om mammans kärlek till sitt barn eller ofödda barn. Och alla fina gravidmagar får mig att nästintill bli rörd. Vad som händer med mig? Det vet inte jag heller... Bebissjukan? 
 
♥ Jag är en riktig sucker för inredning. Längtar tills den dagen jag flyttar in i min egen lägenhet och har fria händer att göra vad jag vill. Vita trägolv och ljusa väggar och sen låta detaljerna stå för färgen, kan det bli mycket bättre?
 
♥ Att kalla Niklas för älskling eller hjärtat är något jag verkligen avskyr, har aldrig varit en person som uttrycker min kärlek på det viset. Oftast så driver vi med varandra och kallar den andra för konstiga namn (jag är väl värst på den fronten....). Han brukar gå under namnen pruttis, tusse, tussilago, korven och så vidare. Det är mitt sätt att visa kärlek på. 
 
♥ Det bästa jag vet är att laga mat, och äta den hehe. Tidigare så har min kärlek till mat bara sträckts sig till matlagningsprogrammen och i mitt huvud, aldrig riktigt ut i fingerspetsarna och ner på tallriken.  Men på senare til så har jag verkligen lagt idéerna på tallrikten med glädje. Helst av allt så lagar jag helt ur huvudet, alltså inga recept eller liknande, utan helt och hållet från mina egna idéer. Och än så länge har ingen klagat, snarare tvärt om! Mamma och pappa bönar och ber om att jag ska laga mat varje dag och det gör ju inte mig något! 

Kommentarer
Postat av: ❤ BAMBI ❤

Hej sötnos! :D
Just nu har jag en tävling hos mig där du kan vinna en effektiv tränings-dvd!
Kika in :D
Kram /Bambi

2014-03-18 @ 20:07:43
URL: http://fames.se/bambi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0