INTERNETMOBBING

Du är så ful. Du är en idiot. Du är så fet. Hur många gånger han man inte bara passerat dessa ord på internet? Sett att de existerat men aldrig sagt ifrån. Aldrig stått upp för personen i fråga. Fan va fet hon är. Du sitter fortfarande tyst. Orden fortsätter flöda och likaså den utsatta personens tårar. Men vad gjorde du för att stoppa orden och tårarna? Ingenting. Jag har hur många gånger som helst blivit utsatt för internetmobbning. En kommentar här och var som kom från ingen stans, speciellt på min förra blogg. Det var att jag hade stavat saker fel, att jag måste ha haft en dålig hårdag eller att jag var ovanligt ful. Detta skrev den eller dom med många utropstecken och anonym som sitt namn. Jag tog inte åt mig till en början, men ju fler de blev desto mer reagerade jag. Jag förstod inte vad jag hade gjort för fel, varför jag blev "utvald" att bli en hackkyckling. Oftast finns det nog ingen ordentlig anledning. Oftast har personen i fråga inte gjort något fel. Helst av allt vill jag bara samla varenda en av de som skrivit eller sagt en hatkommentar i sitt liv och bara fråga varför. Varför gjorde du det? Vad var anledningen för att trycka ner någon annan oskyldig människa? De flesta svar skulle nog vara att personen inte visste varför.
Summan av kardemumman av den här texten är att ni ska tänka efter. Ni som sitter på mycket ilska och verkligen tycker illa om en annan person, säg ingenting. Låt allt vara osagt. Skriv ner dina ord på ett papper, elda upp det, spotta på det. Gör vad som helst, men gör aldrig någon annan person illa. För den person det gör mest ont för i slutändan är du själv. Och ni som tittar på, säg ifrån - för det är du som vinner på det i slutändan. Det är di som stod upp för henne eller honom, istället för att titta på och se personen förfalla.
 ♥
Min mamma har alltid sagt till mig att du är precis lika bra som alla andra och du duger som du är, och det stämmer såväl. För vi alla är precis likadana på insidan, vi alla är lika fina på utsidan. Tjock som smal, blond som brun, lång som kort. Vi alla är fina och det finns ingen som kan säga någonting om det.
 ♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0