HÅR

Tänkte att jag kunde visa lite olika hårstilar jag haft genom åren!
Har haft en hel drös med färger och hårstilar! 
 
Såhär såg jag ut när jag började ettan, alltså 2010. Långt blondt hår och slitet som tusan efter år av plattänger och hårfön (helt utan värmeskydd förstås). Plattade och fönade håret varenda morgon vid den här tiden, det var nog i mitten av ettan då jag la ifrån mig plattången helt och hållet. Började slinga håret hemma väldigt mycket, vilket resulterade i ännu mer slitage.... 
 
Blev j ä t t e-blond innan sommarlovet mellan ettan och tvåan. Var i samma veva som jag hade börjat med hemmaslingning, men det gick lite snett en gång vilket ledde till att håret blev lite blondare än trott. Likt en nypumpad silikonbrud som är storleksblind, blev jag blondblind. Ville bli blondare och blondare och tillslut så blev jag vit... Trivdes dock väldigt bra i det, men aldrig igen säger jag bara. Blekte håret kanske två gånger i månaden.
 
Jag blev brunett för första gången i hela mitt liv. Minns att vi bara skulle nyansera mitt kritvita hår lite lite mörkare, slutade med att jag såg ut som på bild nummer tre - brunett. Paniken efter att ha haft nästintill genomskinligt hår, till att ha brunt var väldigt obehagligt. Men precis som när jag var blond, blev jag färgblind och gick till ännu mörkare färger. Tröttnade däremot rätt så snabbt och blev blond igen på en slingning! Var tvungen att lippa axelkort efter det på grund av allt slitage..
 
Idag har jag en utväxt ner till öronen  och en färg som har tvättats ur på topparna. Ville ha en färg som skulle göra att jag slapp färga håret på ett tag, så därför valde jag att färga det i samma färg som jag har i mig självt! Trivs hur bra som helst i min färg, men eftersom det är helt ofärgat från botten till öronen (alltså helt opreparerat) är hårstrået så fint och det är svårt att skapa volym och liknande. När jag hade blondt hår så blev det volym av sig självt på grund att att det var så sönderpreparerat! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0