FILMER JAG VILL SE

The Impossible
En verklighetsbaserad film om det som hände i Thailand år 2004. Filmen handlar om Maria, Henry och deras tre söner som är på besök i Thailand. En dag då familjen ligger vid hotellets pool händer det ingen trodde skulle ske. En stor våg bryter samman deras paradis och drar med sig allt i dess väg. Familjen splittras och man får se hur människor som inte kände varandra gör allt för att överleva och hjälpa varandra. Filmen har vunnit en Oscars och en Golden globe för bästa kvinnliga huvudroll. Har hört så mycket bra om den här filmen, att den är otroligt sorglig men samtidigt helt fantastisk. Måste se den! 
 
MAMA
En övernaturlig thriller som handlar om två små flickor som försvann in i skogen den dag då deras mor mördades. När de flera år senare räddas av deras Farbror Lucas och hans flickvän Annabel och ska börja ett nytt liv upptäcker de snart att någon eller något fortfarande hemsöker dem om natten. Annabel försöker ge barnen ett normalt liv men hon blie alltmer övertygad om att det finns en ondskefull närvaro i huset. Upplever systrarna posttraumatiskt stress, eller är det verkligen ett spöke som hemsöker dem? Hur lyckades flickorna överleva ensamma alla dessa år? När dessa skrämmande frågor besvaras kommer flickornas nya mamma att upptäcka att de viskningar hon hör på nätterna kommer från en livsfarlig övernaturlig närvaro. Får lite småpirr i magen när jag läser vad den handlar om. Småpirr = måste se! Minns när jag såg Paranormal sist, då var det inte bara lite pirr... Måste bara hitta någon att se den med, ingen jag känner gillar skräckfilmer på det vis jag gör..
 
Hypnotisören
En ung flicka och hennes båda föräldrar hittas mördade, medan pojken i familjen överlevde med svåra skador. Läkaren Erik Maria Bark kallas in för att hypnotisera vittnet till detta groteska familjemord. Med hypnos blir det möjligt att få fram detaljer som annars kan bli för otäcka att berätta. Erik Maria Bark har tidigare arbetat med hypnos för traumatiserade personer men slutade med det tio år innan bokens handling börjar. Erik blir snabbt indragen i händelser som han inte kunnat förutse och tvingas gå tillbaka i sitt liv för att hitta ledtrådar. Har velat se den här ett bra ta nu, måste ta tag i det snart och se den! Har hört att Persbrant ska vara väldigt bra!

Kommentarer
Postat av: Miss steele

Ser du första filmen kommer du dö av gråt

2013-03-06 @ 14:59:57
Postat av: Micaela

The Impossible är sjukt bra gjord, nästan lite för bra för att tålas att ses. Jag hade inte hört någonting alls om den när jag såg den & jag har aldrig blivit så omskakad av en film förut, jag grät jättelänge efter filmen var slut. Rekommenderar den men samtidigt inte

2013-03-07 @ 23:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0