MOSKÉ OCH TANDLÄKARBESÖK

Fyra bilder från idag! 
Idag var vi som sagt på besök till en moské! Det var helt klart en upplevelse jag aldrig gjort förut. Tyvärr var det inte en "traditionell" moské, utan snarare som en stor lägenhet med heltäckningsmatta och bönsak (kommer inte ihåg vad det heter haha..). Vår föreläsare var en svensk man som konverterat till Islam. Väldigt flummig kille alltså haha. Han förklarade till exempel att då han målade en tavla var det egentligen "Gud" som gjorde det, det enda han gjorde var att föra pennan över pappret. För mig som är agnostiker/ateist var det rätt så kul atthöra hur andra uppfattar "Gud" och tolkar sin religion. 
 
Efter besöket gick jag, Cecilia och Hanna till västermalmsgallerian och kikade lite i butiker. Kom nyss hem från tandläkaren, hade inga hål men fick reda på att jag ska operera bort en av mina visdomständer - hjälp!!! Nu ska jag göra något vettigt. Hörs snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0