I MIN SMINKVÄSKA + PALETTER

VARDAGSSMINK
1. Concealer från Make Up Store, fruktansvärt bra täckning!
2. Bronzingpowder från Smasbox, brukar ha den till rouge
3. Highlighter för kindben, under ögonbryn. Brukar dock blanda den med min dagkräm för att få lyster i hela ansiktet. Blir väldigt fin ton i ansiktet då!
4. Concealer/highliger för under ögonen 
5. Borste från Make Up Store, nr 342. Använder den till kakfoundation
6. Borste från Make Up Store, nr 379. Använder den till brunpuder
7. En kakfoundation från Make Up Store, färg 'Stockholm'
8. Primer från Smashbox, förebygger oljig hy. GRYM!
9. Primer från Smashbox, utjämnar dina färger i ansiktet. Tar bort rodnad
10. Mitt älskade brunpuder från Make Up Store. Självklar favorit!
11. Ögonskuggepalett från h&m, använder den för vardagliga sminkningar
12. Highlighter från The Balm, har köpt den från Nelly.se! Brukar använda under ögonbrynen,, kindbenen, näsryggen och amorbågen
13. Mascara från Max Factor. Har haft den sålänge jag kan minnas, tycker den är jättebra!
14. Ögonbrynspenna från Make Up Store 

Penslar: 
1. Från MUS nr 116 (brukar amvända denna då jag shadar ex. Näsan)
2. Från MUS nr 109
3. Från MUS nr 206
4. Från MUS nr 210
5. Från MUS nr 106
 
Paletter: samtliga från Make Up Store (MUS)
1. Pollution
2. Ghetto
3. Masai
4. Muffin
5. Nightfall
6. Deadly
7. Dry Lake
8. Savanna
 
Själva lådan som jag förvarar paletterna i är oxä från Make Up Store. Vet dock inte kostnaden på den, då jag fick den. Men skulle gissa att priset ligger på 100-170 kronor! Ber förresten om ursäkt för mina kassa bilder, men jag är tvungen att fota med mobilen på grund av att jag inte har någon data!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Här kommer receptet på Choklad - och kokoscookisen hoho :)

Du behöver:
75g smör
100g strösocker (1/2 dl typ)
1 ägg
2 tsk vaniljsocker
100g vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 krm salt
125g mörk choklad grovhackad
50g kokosflingor

Gör såhär:
1. Ugnen 180 grader
2. Rör smör, socker till en mjuk massa. Häll sedan i ägg och vaniljsocker
3. Sikta mjöl, bakpulver och salt & rör ihop ordentligt. Blanda i chokladbitar och kokosflingor.
4. Klicka smeten på smörad plåt med hjälp av en tesked. Det ska vara ca 5 cm mellan kakorna (de jäser sjukt mycket). Platta sedan till dem med en våt gaffel.
5. Grädda ca 10-12 minuter tills de blir gyllenbruna.

Svar:
Cornelia Adolfsson

2013-02-20 @ 17:35:33
URL: http://sofiafloden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0