HÅROLJOR

Alltså det här med hår. Jag har väldiga tvångstankar med mitt hår. Tvätta inte mer än två gånger i veckan, använda vårdande inpackning, duscha håret kallt i slutet, använd intepreparatsom skadar håret, använda vårdande oljor. Ja ni förstår, listan kan göras lång. Men hur ska man veta vad som är rätt och fel? Vilka oljor ska man använda? 
 
Moroccan Oil Treatment 225:-♥
En hårolja som passar alla hårtyper. Oljan verkar vårdande och förebygger friss. Oljan är inte min personliga favorit, tycker den kan kännas lite fettig i topparna, att den är så dryg är ytterligare ett minus. Det är en väldigt bra olja, speciellt för de med riktigt frissigt hår, men inget för mig.
 
Orofluido 249:- ♥
En hårolja som passar alla hårtyper. Den innehåller en blandning av tre naturliga oljor; Arganolja, Linfröolja och Cyperusolja. Oljorna gör håret lent, följsamt, motverkar friss samt ger glans. Orofluido är min personliga favorit! Den är lagom dryg och tynger inte ner, ger fin glans plus att den luktar väldigt gott! 
 
Nasi Argan Instant Hydrating Styling Mask 249:-♥
En hårolja som du fördelar i håret genom en spraypip. En olja som gör alla typer av hår glansiga, mjuka och skyddar från värme. Det unika är att du sprayar oljan i håret. Enda sedan jag testade den här oljan har jag inte fått nog av den! Den är så himla bra. Nackdelen är att när man sprutar i den så kan man lätt ta för mycket, men det är den enda nackdelen. Köp den! 
 
L'oréal Proffessionel Mythic Oil 229:- ♥
En hårolja med mild avocadoolja och druvkärneolja för att ge håret glans och näring. Oljan innehåller vattenlöslig silikon som håret inte påverkas negativ av. Jag har testat oljan några gånger, tycker dock dn känns lite som en hinna på hårstrået, inte min personliga favorit. Tycker inte den är värd pengarna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0