IDAG SAKNAR JAG

Dagen på Utö. För två somrar sedan åkte jag, Niklas, Niklas bröder, min svägis och Niklas mamma ut till Utö. Det var en dag full av mys, cykeltrampande och sol. 
 
Vi tog båten ut till Utö tidigt på morgonen. Det var sol och världens undebaraste sommarväder! Var så härligt att åka båt med solen i ögonen, saltvatten som skvätte och doften av hav.
 
Väl framme på Utö hyrde vi tandemcyklar för att ta oss runt på ön! Vi cyklade över två mil - vilket kändes odentligt i både rumpa och ben dagen efter! Tur att jag fick sitta bak, då kunde man låtsastrampa om vartannat..
 
Vi stannade på många olika platser för att titta på den fina miljön och alla fina byggnader. Utö är så fint!
 
Efter någon timma var vi äntligen framme! Vi var helt ensamma på stranden, vilket kändes lite lyxigt. Sanden var kritvit och len - vattnet däremot var kallt som is! Så om vi bortser från temperaturen i vattnet och tittar på vädret och allt annat, var det nästan som om vi var utomlands. 
 
Kändes verkligen att vi var ute till havs. Ingen ö så långt ögat kunde nå, saltvattenstänk och tångluft! 
 
Trots det kalla vattnet vågade vi oss i tillslut. Om det var skönt? Nej. Uppfriskande? Nja! Men en pussbild hann Vi i alla fall ta innan vi sprang upp och virade in oss i handdukar!
 
Efter några timmar i gassande sol och sand mellan tårna åkte vi hem igen. Den gassande solen på standen och de mil vi cyklade i solen hade helt klart givit resultat på brännan. På båten påväg hem kikade jag mig i spegeln och möttes av en knallröd näsa. Och då menar jag verkligen k.n.a.l.l.r.ö.d. 

Kommentarer
Postat av: Linneaellinore - FOTO

Åh vilka underbara sommarbilder!

2013-12-21 @ 23:33:17
URL: http://linneaellinore.blogg.se
Postat av: Lowa Ek Lagerberg

härligt!

svar: tusen tack och vad glad jag blir! Vad kul o höra att du gillar bilderna :)

2013-12-22 @ 09:36:44
URL: http://lowaek.blogg.se
Postat av: Ellen

Fin text och fina bilder! :) men ett tips är att du kanske inte ska skriva ett sånt udda ord som gassande tre gånger i samma text...

2013-12-22 @ 13:04:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0