DAGEN FÖRE DOPPAREDAGEN

 
Hej på er! Granen är pyntad här i hemmet och klapparna ligger på plats. Köttbullarna är rullade och skinkan är klar. Nu börjar till och med jag få julkänslor. Är väldigt förväntansfull inför morgondagen! Att få öppna alla paket, äta sig tjock på julmat och att mysa med familjen. Varje jul vi har startar vi en ny tradition. Så var det inte för fyra år sedan, för då hade vi fasta traditioner i och med att mormor och morfar levde. Men för fyra år sedan så flög bägge två till himlen och vi fick hitta på våra egna traditioner. Första året utan att åka till mormor och morfar var märkligt. Jag hade gjort det under hela min uppväxt och sen helt plötsligt ska man inte det längre. Nu har jag vant mig lite med tanken att vara hemma, men det känns alltid som att något saknas. Den nya "traditionen" jag införde i år var saffranparfait på julbordet. Parfait är som en fransk "glass", så det ska bli väldigt spännande att se hur det smakar! 
Nu ska jag testa på hur skinkan smakar. En skinkknäckemacka innan sovdags är åtminstone en tradition som vi håller i! Om jag inte hör av mig imorgon så får jag önska er världens bästa jul! KRAM! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0